"En dag i stallet" vs. "En dag i Hollywood"

Ja, vad ska man säga... en svår jämförelse... eller inte...

Ps. visst är det bra att jag lyckats ställa om tangentbordet till svenska....

Söndagarna brukar vi försöka hitta på lite roliga saker, och i söndags valde vi att ta tåget in till Los Angeles... Mycket finns att se men vi valde ut lite gobitar; China Town, Union Station, Mexican Market, Hollywood, Beverly Hills, Bel Air, Rodeo Drive och självklart även i krokarna Walk of Fame...

Massor med kort blev tagna men tyvärr kan jag inte ladda upp alla, dock några stycken...

För den som gillar Pretty Woman så känns kanske denna plats bekant...
 
Inte? Det är ju slutsenen, när han klättrar upp för stegen trotts sin höjdrädsla....

Eller för den som är Gresce-fan som jag...

Sorry, dålig bild, det är i alla fall Rydell High, idrottsplatsen där Danny försöker imponera på Sandy genom sina obefintliga idrottskunskaper...

Eller någon annan kanske känner igen min nya kompis somjag träffade på gatan...

...Trevlig prick...

Vi åkte på en två timmars guidad tur genom Bel Air, Hollywood och Beverly Hills för att få ett humm om hur kändisarna bor och vart de festar, så jag har ytterligare en bunt bilder på stora portar och tjocka häckar som gömmer bland annat hus som tillhör Ozzy Ozbourn, Madonna, Brad Pitt, Dr Phil, Aaron Spelling, Tyra Banks och många, många fler... Vi åkte också ett varv på Rodeo Drive, Sunset Blv och så drog vi en repa förbi The Play Boy Manson (stavas det så?)... Det var ungefär som att åka en rundtur på zoo utan att se några djur eftersom kändisarna tydligen håller sig gömda på söndagarna... roligt att ha sett det i alla fall... 

Åter tillbaka i stallet slapp vi i alla fall glamouren, där är det mycket slit och långa dagar...
Jag har fått önskemål på lite hästbilder, så ni som inte vill se dom får blunda nu...

Först vill jag bara visa en bild på ägaren till gården, han heter Saeid är 52 år och kommer ursprungligen från Iran, dock gift med en prinsessa och bor nu med två vuxna barn i Hollywood... Han är en mycket märklg person som jag ofta funderar på hur han tänker, jag ska försöka beskriva honom  med några få ord... bortskämd (plockar aldrig någonsin upp efter sig utan är van att ha människor runt om kring sig som gör det åt honom), mumlig (jag hör aldrig vad han säger i telefon), svårkonverserad )han tror på telepati, svårt att läsa hans tankar), oj, det var mest negativt, han är också mycket impulsiv (på gott och ont)... ähh, ni får koma hit och träffa honom själva...

Bilden visar ett praktexempel på lathet när han för tredje gången denna dag kö med bilen ända in i stallet och
"parkerar" utanför kontoret (dörren i bakgrunden) för att hämta något  :)

 


Och så lite hästar...

"Little B" min bitande kompis... 
sex år gammal hingst som ingen vill rida in...


Min favvis Stelth, gammal trevlig hingst med hjärtat på rätta stället, en av de två hästar jag fått rida...


Och så har vi stora Hu, eller Landslide som han heter, utan tvekan störst i stallet, sägs vara som en nallebjörn att rida men ett monster att "grooma" (och vems jobb är det?)

 
Gamlingen, jag tänker alltid på trollkaren i sagan om ringen när jag ser honom, han är hingst, 27 år gammal, heter Capital Hill och används fortfarande i aveln och han får helt underbart vackra föl...



Avslutningvis så måste jag bara få visa den är bilden, varken stall eller glamour, men det är så här det fungerar när det svenska kollektivet ska åka och tvätta, en gång i veckan bär det av... vi har ju så klart en tvättmaskin i huset men det vore ju jobbigt om den fungerade.....


Ha det strålande så hörs vi av snart... Jag kommer hem den 2:a aug men blir troligen inte hemma så långe ;)

KramKram/Carolina 
 

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Carro



Du ser ut och ha det rätt OK.

Vi liger just nu i Borgholm med dina föräldrar.

Ha det bra



Bosse-Annika

2008-07-12 @ 19:17:12
Postat av: Bosse

Hej Carro



Du ser ut och ha det rätt OK.

Vi liger just nu i Borgholm med dina föräldrar.

Ha det bra



Bosse-Annika

2008-07-12 @ 19:24:05
Postat av: Angelique

Hej hej

Du ser ju inte ut att lida direkt! =0)

Kul med lite bilder..

Här hemma tuggar livet på som vanligt med hästarna

dock e stallet tomt och hästarna e på betet och äter sig feta... Vissa mer än andra =0)



kram Angelique

2008-07-18 @ 11:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0