Tävling, pizzakväll, bilolycka, barbecue och fars dag...

Tjingeling!

Visst är det märkligt att tiden ibland bara går och inget händer och så plötsligt händer allt samtidigt... 

Vi får väl helt enkelt ta det i tidsordning....

Natten mellan fredag och lördag var två av mina kollegor ute och festade... Eftersom regeln om att man inte får dricka och köra med alkohol i blodet är bara ett år gammal i det här landet så glöms den gärna bort (eller som i detta fall struntas i)... Vid tvåtiden på natten smäller det... Min kollegas nya obetalda bil  och nästan ännu värre oförsäkrad var det bara skrot kvar av... de två killarna skeppades genast in på sjukhus där de blev omplåstrade och sydda... de har dock efter omständigheterna klarat sig bra, den ena med lite skrapsår och den andra med några stygn på ena knät, självklart är de lite omskakade och chockade, men helt ärligt så kan de gott va det... är man så dum får man skylla sig själv... tror att notan för bilen svider hårdare än stygnen på knät...

Lördagen spenderades på grannklubben med hopptävlingar hela dagen, självklart var jag där som trogen supporter av alla "Centro Hipico Capi´s" elever... Vi har väldigt duktiga elever som gjorde oerhört bra ifrån sig... och om två veckor är det tävling igen, på hemmaplan... vi får väl se om de lyckas lura upp mig på hästryggen tills dess... Vore ju faktiskt lite kul att starta min lilla pärla Snow Flake i en liten klass...

Kvällen var mycket lyckad och trevlig när den spenderades på Sao Paulos bästa pizzeria "Braz". Gänget bestod av samma tjejer som jag spenderade förra helgen på stranden med... Störtskönt gäng som efter att ha tryckt i sig en massa pizza kommer på att de är sugna på glass... sagt och gjort... vid halv tolv på natten snurrade vi runt och letade efter ett bra glasshak... och hittade ett... mumms...

Söndagmorgonen ver trött... svårt att komma upp ur sängen... förmiddagen gick långsamt... medan eftermiddagen sprang på snabbare... det trogna föräldragänget drog igång med barbecue party... mat i mängder... tror inte jag ätit så mycket på länge, och trotts att man var inne på den fjärde portionen så ville de att man skulle äta mer... Tror inte jag ätir så mycket sedan julbordet förra året...

Historien har ju en förmåga att upprepa sig... på morsdag var jag i usa... och precis som förra gången kommer jag på det lite väl sent, dock har jag ju min underbara vän Sandra hemma i sverige som fixar allt... Grsttis Pappa!

Kram/Lina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0