En helg med impulsivitet, action, och lata dagar...

En helg på stranden..


Fredagen bjöd på regn och rusk som vanligt, jag bröjar bli van vid det här laget... Runt 10-tiden blir jag uppletad för att jag har telefon, till mig? Det är väl ingen som har nummret till Capi, jag har det ju inte ens själv... Det visade sig vara min vän Debora som planerat en helg på stranen och undare om jag ville följa med, självklart svarade jag innan jag insåg att jag faktiskt jobbar... Gullig som hon är så svarade hon att hon redan pratat med Cida och att det var Inga problem. Stålande! Va bra vi åker ikväll...


Över en timme försenad plockade hon upp mig på kvällen... Anledningen till worsening är en hel actionhistoria... På väg hem från jobbet stannada hon snällt som alla trafikanter vid ett rödljus när någon kommer fram till hennes bil och smäller passagerarrutan för att at hennes väska... snabb som ögat och lite chockad grabbar hon tag I väskan och det blir dragcamp... När hon inser att det rör sig en till person runt bilen och att hon inte vet om någon av dem bär vapen så släpper hon väskan och ser den försvinna med mannen...


Denna dragcamp visar sig dock ha gjort nytta... I en av bilarna längre bak I kön sitter två män som uppmärksammat det hela, och de tänkte minsann inte låta denne snubbe komma undan så de tar upp jakten på honom, kommer ifatt och brottar ner honom och får tillbaka väskan...

Vid det här laget har Debora redan försvunnit chockad över att ha blivit av med de viktigaste prylarna I sitt liv... Chocken späds dock på ytterligare när hon blir jagad av två män I en bil som tutar och ber henne stanna... och som vevar med hennes väska!!

Slutet lyckligt med att väskan kom tillbaka, chocken och den trasig rutan på bilen finns dock kvar...


Så som sagt en timme sen (efter att ha bytt bil osv) så plockar hon upp mig, vi åker till en mataffär där vi möter upp hennes väninna Flavia och sedan åker vi vidare och möter upp ytterligare två tjejer, Natalie och Carolin.. Det blir en snabb middad på McDonnalds innan vi beger oss iväg på en nästan tre timmar lång bildfärd...


Halv tre anländer vi till ett underbart hus på stranden... Ett stort hus med fyra sovrum och alla med eget badrum, trevligt ute/inne kök stort vardagsrum och mysig trädgård... Det rosa rummet blev mitt, egen dubbelsäng, kan det bli lyxigare...


Jag var som vanligt först upp på morgonen... Trodde jag... När jag går ner en trappa så inser jag att frukosten redan står på bordet och att hushållerskan bara står och väntar på att alla ska vakna... Trädgårdsmästaren är redan I full gång med att påta I trädgården... Dock är vädret lite mulet, men eftersom fem oberonde väderprognoser lovat sol så siktar vi in oss på en dag på stranden...


Och sol blev det, lagom mycket till och med... Dagen på stranden blev lång och lat... det var först när folk böjade bli uttråkade som vi förflyttade oss mot huset igen... När vi kom hem visade det sig att vi fått en hel del sol på oss allihop, jag klarade mig dock förhållandevis bra...


Kvällen skulle vi ha spenderat ute var tanken, det blev istället kycklingpaj och sallad hemma I huset och myskväll med filmer. Under kvällen kom det ytterligar en tjej, har tyvärr tappat henns namn... Kvällen blev sen men mycket trevlig...


Morgonen därpå blev seg, solen höll sig gömd... men envisa som vi är så packade vi och begav oss ner till staranden I alla fall. Det blev inte allt för lång tid vi spenderande där eftersom regnat lurade sig på oss så sakterligen. Vi gav upp efter bara ´någon timme och precis när vi klev innanför dörren hemma så öppnade sig hela himlen och de började ösa ner... Ibland har man änglavakt...


Eftermiddagen landade framför tv och Formel 1, jättespännande... 71 varv på samma bana... dock var det ju så att just detta race hölls I Sao Paulo och att storfavouriten fakriskt var från Brasilien... Jag tror faktiskt jag sov mellan varv 2 och 45... Det tror jag vi alla gjorde mer eller mindre... När racen var slut så lagade vi mat och de bjöd på en jättegod dessert som tydligen ör typiskt brasiliansk... DE trodde att jag skulle tycka att den var för söt (eftersom alla I tyskland tycker det) men icka, jag är nog en riktig gottegris... Desserten bestod av pannkaka vikt på mitten och I pannkakan var det en varm kola/chokladsmet, mumma...


Efter middagen så hade klockan redan blivit mycket dags att åka hem... klockan 21 lämnade vi huset och 23.30 droppade de av mig hemma... En lång skön helg, men massa underbart trevliga människor, god mat, latdagar på stranden, och ett underbart mysigt hus att bo I, kan det bli bättre?


Många kramar från Carolina
 

Att anlända in mellan bergen var som att komma in i en Jurassic Park film, dock inga ödlor...


Min kompis Debora som lurat med mig på denna underbara helg


Här är huset vi bott i under helgen...


Mitt rosa rum...


Jag kom visst med på bild också - svettig, solbränd (rödflammig) och glad....


Kommentarer
Postat av: Malin

Ser som vanligt underbart ut! Vilken schysst kompis som dessutom fixar ledigt åt dig ;) Låter dock rätt obehagligt med trafikljusrånare. :O

2008-11-03 @ 20:34:24
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0