Att ta ansvar på ett annat språk...

Tjingeling!

Nu är det tävlingar på g igen.. vilket betyder att min kollega har åkt tillsammans med alla hästarna och jag är kavr här hemma och tar hand om och ser till att hästarna blir färdiga i tid till lektionerna... faktiskt inte lika lätt som det kan låta... Att kolla in planeringen och se hur många elever som ska komma per klass är ju inte så svårt, det svåra är att gissa sig till vilka hästar de brukar rida.... Det finns ju faktiskt en viss startordning... Dock har jag ju bara fem hästar att hålla koll på (eftersom en av dem gick och blev halt igår...) Men med lite hjälp av Bruno så ska jag nog klara av den här veckan också...

Här om kvällen var jag hembjuden till en av familjerna från ridklubben, Paulo och Alessandra och deras barn Pedro och Rebecca. Alessandra hade lite gamla skolkamrater hembjudna och det blev en väldigt trevlig kväll som bjöd på många skratt och god mat... De vill verkligen att jag ska komma tillbaka hit en period till och har redan erbjuidt och visat mig en jättefin lägenhet jag skulle kunna få bo i helt gratis om jag kommer tillbaka... En söt liten etta med nyrenoverat kök och badrum... Denna familj är helt underbart gulliga... de hävdar att de dessutom skulle hålla en välkomstcermoni för mig på flygplatsen... vi får väl se hur det blir...

Ha det strålande så hörs vi snart av igen...
Kram/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0