Carolina åker till Brasilien för att se Malin Bayard...

...hade kanske varit billigare att bara ta en sväng om i sverige...

De senaste dagarna har varit lite bättre trotts grymma strömavbrott. Nacken gör inte ont längre och knölen är på väg att försvinna...

Här om kvällen åkte en av våra elever av en av hästarna, hon klarade fallet bra och var strax senare uppe på hästen igen. Problemet var att hon föll rakt in i en el-stolpe, och lyckades släcka hela området... Ooops, kan man säga... kvällen för min del blev till att gå och lägga sig tidigt, klockan åtta tog batteriet slut i min dator och jag hittade inga stearinljus så vad gör man... jag har i alla fall sussat som ett barn hela 11 timmar den natten...

Mina urgulliga vänner "over here" bjöd under lördagen med mig på en hopptävling i världsklass... BIljetterna såldes ut redan första halvtimmen och har sedan varit otroligt svåra att få tag på... Jag som glider runt på en räkmacka i det här landet med en massa underbara vänner omkring mig får bara fråga om jag vill med, biljetten redan fixad och betald... Kan man tacka nej till något sådant?

När vi sedan kommer på plats visar det sig att det är "Athina Onassis International Horse Show 2008". Detta innebär att alla de stora namnen är med, Rodrigo Pessoa, Ludger Berbaum, John Whitaker mfl mfl... Häftigt vill jag lova! "Muito Legal" som de skulle ha sagt i det här landet...

Första klassen var en tidshoppning med hinder på 145 cm, och europa gav brasilien och usa storbäng... Andra klassen var "Gran Prix" med hinder på 160 cm... ruggigt högt vill jag lova... Och när jag dessutom upptäcker att Malin är med och tävlar för Sverige så blev det ju ännu roligare...

Självklart blev det ju vadslagning om vem som skulle vinna, och alla skulle uppge två ryttare... Jag blev då lite patriotisk och sattsade på Malin Bayard och en kille från Usa som heter Richard Spooner. Cae (som lurade mig till Brasilien) jobbar just nu för Richard i Usa, lite häftigt...

18 starter och Sverige kom 12:a med 12 fel... inte allt för bra, dock utklassade hon brasiliens enda start som hade 32 fel... hehe, lite måste man ju få njuta... och Richard kom runt 7-8:e plats med 4 fel... Åter igen slog europa på stort och vann hela alltet med Irland som segrare...

Nu had ejag faktiskt tänkt infoga lite bilder, men min dator tycker annorlunda... får göra det i ett senare skede... suck, teknik ska bara fungera inte strula emot...

Ha det strålande!
Många kramar/Carolina 

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vad kul med lite uppdatering ! Det gillar vi :)

Sköt om dig !!

2008-10-22 @ 15:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0