Hu tiden går fort, snart halvtid...

Tjingeling....

Tiden går fruktansvärt fort... snart är det halvtid för min vistelse här... 

Efter mycket ågren om min mobilfaktura som är ungefär sju gånger dyrare än vanligt, har jag och mina föräldrar kommit på att vi kan ju faktiskt använda skype, då kan man ju till och med titta på varandra (!!!)... Dock var ju pappa tvungen att shoppa ny dator... hmm... det var nog bara därför :) Så för ett par timmar sedan "åt jag middag" tillsammans med hela familjen, dvs jag satt och knapra godis kl 14 på eftermiddagen här och de mumsade lasagne hemma i sverige vid 19-tiden... Mycket trevligt!

I övrigt rullar det på bra här borta, jobbar hårt på att försöka kurera bort mitt halsont... känns som att jag inte är till mycket nytta i stallet... men jag kommer igen, jag lovar...

Ovanor jag lagt mig till med så här långt, och som kommer att höjas på ögonbrynen åt hemm i Sverige...
1. Jag kommer att smörja in mig med solskyddsfaktor varje morgon, även om det är mulet och regnet duggar ner.
2. Jag kommer dricka läsk (ur burk) ur glas eller med sugrör, man gör helt enkelt så här, jag vet inte varför.
3. Kommer att äta mycket (och tycka om) ris, jag vet inte om de tillagar det annorlunda här, men det är gott...
4. Jag kommer nicka och le så fort jag inte fattar vad någon säger, oavsett språk... fungerar alldeles utmärkt så här långt.
5. Jag kommer att hälsa på alla med ett leende "Bom Dia", kindpussa och säga "Tudo Bem"... om folk inte lyssnar/fattar, so what?

Vad saknar jag hemma i Sverige förutom min familj och mina vänner...
1. Min stora mysiga soffa med massa fleecefiltar och svenska tv-kanaler.
2. Min bil!
3. Att förstå vad folk säger när de pratar om en...
4. Musik som jag kan sjunga med i (i bilen så klart där ingen hör...)
5. Torktumlaren, kläderna tar ju en evighet att torka i det här fuktiga landet...
6. Mammas hemlagade mat, visst är det gott att äta på restaurang, men jag saknar att laga maten också...
7. Mmm.. Marabou...
8. Missade seglingssemester i år ju... längtar till nästa sommar...
9. Ut och partajja, och att känna igen folk runt omkring mig...
10. Att kunna lita på vädret... regnar det på morgon så kommer det att regna hela dagen, och skiner solen så kommer den att finnas där mer eller mindre klar resten av dagen också... tillskillnad från här där det växlar vart 18:e minut...

Ha det strålande, saknar er alla!
Kram/Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0