Jodå, det gick alldeles utmärkt...

Då var även denna vecka avklarad... och att ta ansvar gick faktiskt ganska bra... Skulle nog ge mig själv VG+ i alla fall...  Veckan har rullat på brautan större missöden... eller faktiskt inga alls... ett helt otroligt spöregn här om kvällen bara, i övrigt så har veckan bara bjudit på sol och jumma fläktande vindar... precis det väder man förväntar sig i det här landet... Jag har till och med fått lite färg på kinderna...

Jag var ju jätteledsen för att de stände restaurangen här förra helgen... men återigen har jag lärt mig att man aldrig ska dra förhastade slutsatser och att man ska se fram emot det som är nytt... Hippos bar e foods har ju massa smarrigt ju... och de är precis lika gulliga och omhändertagande som tjejerna från restaurangen, en av dem har ju faktiskt kommit tillbaka... och de har redan lärt sig att jag tycker om Cola light/zero... Numera äter jag dessutom middag i restaurangen och umgås mer med eleverna och deras föräldrar... Mycket trevligt...

I veckan ska det hållas Skandinavisk Festival i Sao Paulo, Christin och jag ska åka dit och spana in läget på onsdag kväll, och självklart ska vi köpa en massa marabouchoklad...  så ska det bli kul att se på hur brasiianarna ser på skandinavien...

Fär ett par veckor sedan fick jag ett mail till min resedagbok från en kille som heter Lukas och kommer från Arvika (tror jag det var), han är just nu i Sao Paulo och jobbar för ABB, mycket trevligt med lite svenska kontakter i det här stooora landet...

Igår höll jag min första dressyrlektion på engelska, det var jätteroligt och jag tror att min elev Andrea var nöjd, kanske blir det fler lektioner...

Vad händer mer då? Inte så mycket, förhoppningsvis får jag snart reda på hur det gått på tävlingarna... Ikväll ska en av tjejerna på klubben och jag åka in till Sao Paulo och hon ska visa mig runt litegrann, äta lite gott och kanske gå på bio eller liknande...  Ser fram emot det... lovar att ta med kameran...

Ha det stålande, jag njuter av solen åt er också....

Kram/Lina


Det här är min lilla kompis som tagit hand om mig och hållit mig sällskap medan alla andra varit på tävling... Han njuter av solen lika mycket som jag gör...

Kommentarer
Postat av: MalinS

Vilken söt hund!



Härligt att du njuter åt oss också! Här känns det ovanligt trist och mörkt efter att det blev vintertid igår...!



Kramar!

2008-10-27 @ 17:39:33
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0