Måndag = Ledig = Regn

Hejsan!

Det är två saker som jag inte förstår mig på i det här landet, det första är språket (av förklarliga skäl...) och det andra är vädret...
Som i lördags till exempel...
Termometern visade 18-20 grader men det var mulet, okej, t-shirt och fleeceväst över är nog en bra combo... efter bara en stunds arbete med att borsta hästar så åkte västen av för att sedan åka på igen efter en timme... det blev lite kyligare och lite gråare, sedan öppnade sig himmelen precis som att någon skulle ha vridit på en kran... regnet vräkte ner  så jag gick och hämtade min jacka och hoppades innerligt på att eftermiddagens lektioner skulle bli inställda pga av regnet... Det blev lunchtid och när vi kom ut från ridcentrets restaurang så sken solen igen, strålande och klar... av med jacka och väst igen.... under eftermiddagen höll värdet i sig även om det blev lite kyligare när solen gick ner... blev en jättebra eftermiddag... Men ni ska inte tro att väderomslagen tog slut där... 00.29 under natten vaknade jag och kollade på klockan, regnet vrökte ner om möjligt ännu mer än det hade gjort på dagen, men det läskiga var blixtrandet, jag har persinennerna för när jag sover ändå så lyste blixtarna upp hela rummet med knappa sekunders mellanrum... (det var ungefär som när man är ute och festar och de på dansgolvet slår på en sån där flimrande lampa med vitt ljus som gör att det ser ut som att alla rör sig som robotar...) och oskan mullrade precis utanför förnstret... jag är inte rädd för oväder, men det här var otäckt... 00.41 hade ovädret passerat och man hörde bara oskan på avstånd.... mycket märkligt...

Idag är det måndag, när man jobbar på Capi så innebär det att man är ledig, och då hade det ju varit trevligt om solen vågade titta fram, men icke... det är grått, grått, grått och lite duggregn som krydda... hade varit mysigt med lite sol så man kanske kunde få lite färg på kinderna... istället sitter jag inne farmför datorn och bloggar lite grann...

Ha en strålande dag, jag bidrar mest med regn ;)
Kram/Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0