Party Party

Tjenixen igen

Nu ramlar uppdateringarna in, bäst att passa på när man har chansen...

Till att börja med vill jag bara visa en bild på min portugisiskalärarinna Christina, även om jag kanske inte pratar så mycket så förstår jag dessto mer... hon gjorde ett bra jobb med tanke på att hon fick förutsättningarna av mig, jag vill lära mig portugisiska på en månad... hmm.. Utan henne hade jag inte kunnat något...



Så var det ju partajjandet från förra helgen....
En av stallkollegorna fyllde ju år så jag och Bruno blev medbjudna. Det var ett roligt partygäng, och som jag skrev tidigare så tror folk att man festar annorlunda i sverige... tji fick dom... enda skillnaden jag egentligen kunde hitta var att det inte var så mycket köande i baren som i sverige, när man gick in fick man ett personligt kort med sitt eget namn på (och varför det prompt skulle kalla mig för den brasilianska versionen av Rosmarie förstår jag fortfarande inte....) som sedan servitören skrev ner på vad man beställt och sedan betalade man hela kalaset när man gick ut... där var det mer kö istället... Just det, när man kom dit var det lite ameriknaskt, de skulle kolla väskan så man inte hade något olämpligt med sig in... dvs det gör de inte ens i usa (inte vad jag stötte på i alla fall...) Annars så dansar man lika mycket, dricker lika mycket (eller lite) och går på toeletten lika ofta (dvs tjejer måste ju alltid gå tillsammans), precis som i Sverige...


Jag och Bruno (min guardianangel som håller koll på mig och översätter allt jag inte fattar till engelska)


Värdparet för kvällen med fördelsedagsbarnet till vänster


Partygänget


The Girls

En mycket trevlig och lyckad kväll. Tackar så mycket som bjöd med mig och ännu ett tack till Bruno som agerade privatchaufför....

Ha det strålande, för det tänker jag ha...
Kramisar/Lina

Kommentarer
Postat av: Sophie

Gud vad kul ! Du måste uppdatera varje dag !! :) Jätte roligt att läsa ! Sköt om dig !! Puss

2008-10-04 @ 13:08:25
URL: http://sophiehammarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0