Underbara VISA, fungerar på 24 miljoner köpställen över hela världen...

Hejsan!

De senaste två dagarna har inte varit roliga, först upptäckte jag att mitt visa inte fungerar i stallets restaurang.... hmm... inte helt bra... och med atlantvindarna drog jag på mig någon underlig form av förkylning... suck...

Glad i hågen skulle jag betala av min lilla lunchskuld i stallets restaurang. De säknade av skulden och jag sträckte fram kortet... chipläsaren ber om kod och jag knappar in den... inget konstigt med det... Jag slår in min fyrasiffriga kod och de tittar konstigt på mig, fyra siffror, jag nickar och de rycker på axlarna.... köpet nekas... aj, efter att ha försökt fyra gånger till ger vi upp och jag säger skamset att jag ska kolla upp det till morgondagen...

Sagt och gjort, mamma får den äran att ringa banken och kortcentralen hemma i sverige. Hon återkommer med beskedet att det brasilianska och de svenska chipen inte ser likadana ut och att köpet måste göras med magnetremsan... okej, då kör vi igen... men icke... då kommunikationen inte fungerar hundraprocentingt så försöker vi på alla sätt och vi, men får det inte att fungera... så nu står jag fortfarande med en skuld som hade kännts väldigt bra att få ur världen... Det komiska i det hela är att typ alla i stallet är inblandade i översättningarna mellan mig och restaurangen och samtliga undrar vad vi har för märkliga kort i sverige... de ser ju i alla fall likadana ut som de i brasilien...

Som att det inte vore nog med bekymmer med kortet så har jag också dragit på mig någon märklig form av förkylning... Jag måste verkligen ha sett risig ut idag eftersom flera kom till mig och frågade om jag var trött eller ledsen... Jag har ont i ena örat och är svullen ner genom svalget och i halsen,  det gör ont att svälja och jag känner mig vääääldigt långsam... dessutom har jag hittat en "spännande" ond knöl på vänser sida av halsen, den hör garanterat ihop med detta... Mina kära vänner i restaurangen fick höra detta och berättade (vägrade servera) mig kall cola, är man sjuk så är det rumstempererat som gäller... ännu en gullig gest som visar att de tar hand om mig... Tror jag ska köpa en stor chokladask (eller liknande) till dem innan jag åker hem... (Bruno: inte skvallra) 

Många kramar/Carolina 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0